- Strona główna
- Dokumenty do pobrania dla rodziców
-
Pandemia
- Procedury - styczeń 2021
- Procedury - wrzesień 2020
- informacje MEN dla rodziców i nauczycieli
- zajęcia świetlicowe
- Konsultacje
- Rewalidacje
- Informacje dla pracowników szkoły
- Procedury zachowania bezpieczeństwa
- Egzamin ósmoklasisty
- Vulcan szkolenie
- Biblioteka
- Dojazd do szkoły
- Wytyczne MEiN, MZ i GIS dla klas I-III szkół podstawowych
- Nadanie imienia szkole
- O szkole
- Pracownicy szkoły
- e-dziennik
-
Samorząd uczniowski
-
Rok szkolny 2013/2014
- Wielkanoc na wesoło
- Spotkanie integracyjne Samorządu Uczniowskiego
- Dzień Misyjny
- Dzień Chłopaka inaczej
- Gra terenowa "Różnica pokoleń = Suma doświadczeń"
- Jak w Piekielnej Kuchni
- Dzień Matki - Marsz dla Rodziny
- Super, mniam, pycha
- Dzień kabaretów
- Kolejna odsłona projektu "Nie ma dziecka bez rodziny"
- Warszaty Jaja Wielkanocne
- Futbal Flagowy
- Szkolny Konkurs Poezji Religijnej
- Dzień Świętości Życia
- Wyjazd na lodowisko członków Samorządu Uczniowskiego
- Święta pukają do drzwi
- Mikołajki szkolne
- Dyskoteka Andrzejkowa
- Spotkanie robocze Samorządu Szkolnego
- Dzień Pozytywnego Emotikona
- Podziękowania od Pary Prezydenckiej
- Rok szkolny 2016/2017
- Rok szkolny 2017/2018
- Rok Szkolny 2018/2019
- Rok szkolny 2019/2020
-
Rok szkolny 2013/2014
- Rada Rodziców
- Organizacja pracy szkoły
- Po szkole
- Zajęcia pozalekcyjne
- Stołówka
- Biblioteka
- Świetlica
- Sport w szkole
- Sukcesy szkolne
- Olimpiady i konkursy
- Projekt: Szkoła Młodych Patriotów
-
Projekt: Nie ma dziecka bez rodziny
- Informacje o projekcie
- Harmonogram projektu
- Dzień Świętości Życia
- Szkolny Konkurs Poezji Religijnej
- Futbal Flagowy
- Kolejna odsłona projektu "Nie ma dziecka bez rodziny"
- Warszaty Jaja Wielkanocne
- Pamiętamy o starszych i samotnych
- Dzień Matki - Marsz dla Rodziny
- Gra terenowa "Różnica pokoleń = Suma doświadczeń"
- Projekty unijne
- Innowacje
- Galeria: zdjęcia i filmy
- Kontakt
- SIS
- Logowanie
- Z kart kalendarza
- Rekrutacja 2020/2021
- Pomoc psychologiczo-pedagogiczna
- Oferta edukacyjna
- Oferta ubezpieczeń NNW dla dzieci
Innowacja z języka niemieckiego
Innowacja pedagogiczna-programowa pt.:
„Wzrost kompetencji językowych i wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez wdrożenie programu autorskiego na zajęciach kółka języka niemieckiego dla uczniów drugiego etatu nauczania”
Celem ogólnym innowacji jest systematyzacja wiadomości dotyczących opanowania języka niemieckiego w przypadku osób uczących się w trakcie drugiego etapu nauczania, tj. w kl. 4-6. Innowacja uwzględnienia podstawę programową oraz wszelkie wymogi programowe obowiązujące na tym etapie edukacyjnym, z poszerzeniem o wiadomości gramatyczne, leksykalne, realioznawcze (niezbędne również, by uczestniczyć w konkursach).
Jednak nadrzędną sprawą jest dla mnie realizacja w sposób, który przyczyni się do zainteresowania uczniów zdobywaniem dodatkowych umiejętności językowych i realioznawczych i łączenia pracy w trakcie jednych zajęć uczniów o zróżnicowanym stopniu zaawansowania językowego, przygotowaniu jednych np. do olimpiad językowych, a umożliwieniu innym wyrównywania szans edukacyjnych (ze szczególnym uwzględnieniem uczniów dochodzących w trakcie nauki na danym etapie edukacyjnym, którzy w klasach z językiem mniejszościowym rozpoczynają naukę od poziomu „0”).
Ćwiczenia wykonywane w czasie zajęć kółka są dostosowane do potrzeb uczniów, z użyciem najnowszych metod lingwistycznych.
Założyłam również zintensyfikowanie dotychczasowej współpracy z Instytutem Goethego w Krakowie, Biblioteką Austriacką oraz innymi instytucjami (i prowadzeniem tam zajęć „na żywo”).
Innowacja programowa w swojej strukturze zawiera wszystkie niezbędne elementy tzn.:
- cele ogólne,
- cele szczegółowe,
- opis rozwijanych sprawności,
- opis wszystkich funkcji językowych, tzw. aktów komunikacyjnych,
- opis materiału morfosyntaktycznego do opanowania przez uczniów w trakcie zajęć kółka,
- katalog tematyczny,
- techniki uczenia wykorzystywane w trakcie zajęć kółka,
- wykaz form kontroli osiągnięć uczniów,
- wykaz tekstów źródłowych wykorzystywanych w trakcie zajęć,
- przykładowe zestawy ćwiczeń, testów opracowanych również przez mnie,
- sposoby ewaluacji.
Innowacja jest przeze mnie realizowana w trakcie zajęć kółka językowego. Ilość godzin przeznaczonych do realizacji jest dostosowana w zależności od stopnia opanowania danej jednostki tematycznej. Dodatkowa oferta edukacyjna jest dla dzieci także możliwością zdobywania wiedzy z zakresu językoznawstwa i daje możliwość stosowania nowatorskich metod, na które nie zawsze jest czas w czasie zajęć obligatoryjnych.
Innowacja programowa uzyskała pozytywną recenzję Dyrektora Opolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli przy Niemieckim Towarzystwie Oświatowym w Opolu (konsultanta języka niemieckiego z wieloletnim doświadczeniem). Innowację zaplanowałam na cały etap edukacyjny dla drugiego etapu nauczania (zarejestrowana na stronie kuratoryjnej pod nr WWSE.ZSiP.21.12).
Autorka i realizatorka innowacji
mgr Edyta Zając
Modyfikował:   Data modyfikacji: 04-09-2013 22:23