- Strona główna
- Dokumenty do pobrania dla rodziców
-
Pandemia
- Procedury - styczeń 2021
- Procedury - wrzesień 2020
- informacje MEN dla rodziców i nauczycieli
- zajęcia świetlicowe
- Konsultacje
- Rewalidacje
- Informacje dla pracowników szkoły
- Procedury zachowania bezpieczeństwa
- Egzamin ósmoklasisty
- Vulcan szkolenie
- Biblioteka
- Dojazd do szkoły
- Wytyczne MEiN, MZ i GIS dla klas I-III szkół podstawowych
- DYŻURY BIBLIOTECZNE W OKRESIE PANDEMII
- Nadanie imienia szkole
- O szkole
- Pracownicy szkoły
- e-dziennik
-
Samorząd uczniowski
-
Rok szkolny 2013/2014
- Wielkanoc na wesoło
- Spotkanie integracyjne Samorządu Uczniowskiego
- Dzień Misyjny
- Dzień Chłopaka inaczej
- Gra terenowa "Różnica pokoleń = Suma doświadczeń"
- Jak w Piekielnej Kuchni
- Dzień Matki - Marsz dla Rodziny
- Super, mniam, pycha
- Dzień kabaretów
- Kolejna odsłona projektu "Nie ma dziecka bez rodziny"
- Warszaty Jaja Wielkanocne
- Futbal Flagowy
- Szkolny Konkurs Poezji Religijnej
- Dzień Świętości Życia
- Wyjazd na lodowisko członków Samorządu Uczniowskiego
- Święta pukają do drzwi
- Mikołajki szkolne
- Dyskoteka Andrzejkowa
- Spotkanie robocze Samorządu Szkolnego
- Dzień Pozytywnego Emotikona
- Podziękowania od Pary Prezydenckiej
- Rok szkolny 2016/2017
- Rok szkolny 2017/2018
- Rok Szkolny 2018/2019
- Rok szkolny 2019/2020
-
Rok szkolny 2013/2014
- Rada Rodziców
- Organizacja pracy szkoły
- Po szkole
- Zajęcia pozalekcyjne
- Stołówka
- Biblioteka
- Świetlica
- Sport w szkole
- Sukcesy szkolne
- Olimpiady i konkursy
- Projekt: Szkoła Młodych Patriotów
-
Projekt: Nie ma dziecka bez rodziny
- Informacje o projekcie
- Harmonogram projektu
- Dzień Świętości Życia
- Szkolny Konkurs Poezji Religijnej
- Futbal Flagowy
- Kolejna odsłona projektu "Nie ma dziecka bez rodziny"
- Warszaty Jaja Wielkanocne
- Pamiętamy o starszych i samotnych
- Dzień Matki - Marsz dla Rodziny
- Gra terenowa "Różnica pokoleń = Suma doświadczeń"
- Projekty unijne
- Innowacje
- Galeria: zdjęcia i filmy
- Kontakt
- SIS
- Logowanie
- Z kart kalendarza
- Rekrutacja 2021/2022
- Pomoc psychologiczo-pedagogiczna
- Oferta edukacyjna
- Oferta ubezpieczeń NNW dla dzieci
Recepty na radość i zdrowie
Czas trwania innowacji : od września 2010 r. do czerwca 2013 r.
Autorki innowacji Renata Borosz, Irena Bujnicka
Wciąż istnieje duża potrzeba podnoszenia poziomu wiedzy z zakresu higieny osobistej i higieny otoczenia wśród naszych uczniów.
Niewątpliwie ważne są również właściwe nawyki żywieniowe. Duża grupa uczniów w ramach drugiego śniadania przynosi z domu słodycze bądź zaopatruje się w nie w sklepiku szkolnym i pobliskich sklepach. Dzieci chętnie jedzą chipsy, piją coca-colę i inne napoje gazowane. Nie zdają sobie sprawy, iż odżywianie ma bezpośredni wpływ na rozwój organizmu a w następstwie na przebieg procesu uczenia się.
Obok poruszonych wyżej zagadnień chciałyśmy również zwrócić uwagę na zagadnienia jakimi są zasady udzielania pierwszej pomocy w razie wypadku, kiedy zagrożone jest życie lub zdrowie.
Każdy z nas może znaleźć się w sytuacji, kiedy szybka reakcja i pomoc może uratować komuś życie. Jak słyszeliśmy już wielokrotnie w mediach, w takich sytuacjach doskonale sprawdzają się dzieci pod warunkiem , że zasady postępowania są im znane.
Reasumując za główne przyczyny wdrożenia innowacji można uznać:
- niewystarczającą wiedzę uczniów dotyczącą sposobów utrzymania w czystości ciała, odzieży, obuwia i otoczenia w którym dziecko przebywa,
- niską motywację do dbałości o czystość ciała i higienę osobistą,
- niedostateczne wykształcenie podstawowych nawyków higienicznych w wieku dziecięcym,
- brak umiejętności dokonywania właściwych wyborów produktów żywnościowych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania dziecka w wieku szkolnym,
- niewłaściwe nawyki żywieniowe wyniesione z domu i zaczerpnięte z reklam,
- niewystarczająca wiedza na temat znajomości podstawowych zasad postępowania w sytuacjach zagrożenia zdrowia oraz zasad udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
Realizacja zagadnień wymagać będzie stosowania różnorodnych form i metod pracy. Przede wszystkim metod polisensorycznych pozwalających na wielozmysłowe poznanie, metody praktycznego działania oraz metod aktywizujących wyzwalających twórczą aktywność.
Przewidywane działania:
- Przygotowanie scenariuszy ciekawych zajęć z zakresu promocji zdrowia i ich realizacja
- Zorganizowanie spotkań z pielęgniarką, higienistką, lekarzem, stomatologiem, dietetykiem
- Prelekcja dla rodziców „ Jaki wpływ ma odżywianie dziecka na uczenie się”
- Projekcje filmów oświatowo zdrowotnych
- Inscenizacje i teatr kukiełkowy w wykonaniu dzieci i ich prezentacja
- Nauka piosenek o tematyce zdrowotnej i ich prezentacja
- Konkursy i quizy o tematyce zdrowotnej
- Udział w obchodach Światowego Dnia Walki z Otyłością, Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, Światowego Dnia Żywności, Dnia Sprzątania Swojego Biurka
- Przygotowywanie gazetek tematycznych i wystaw
- Trening w zakresie udzielania pierwszej pomocy pod nadzorem przedstawicieli służby zdrowia
Na zakończenie wśród dzieci i rodziców zostaną przeprowadzone badania ankietowe określające poziom wiadomości i spostrzeżeń dotyczących zaistniałych zmian. Ewaluacja będzie miała również formę prezentacji, wystaw prac plastycznych czy wyrobów kulinarnych, inscenizacji i piosenek prezentowanych przy okazji różnych obchodów.
Modyfikował:   Data modyfikacji: 04-09-2013 22:28