- Strona główna
- Dokumenty do pobrania dla rodziców
-
Pandemia
- Procedury - styczeń 2021
- Procedury - wrzesień 2020
- informacje MEN dla rodziców i nauczycieli
- zajęcia świetlicowe
- Konsultacje
- Rewalidacje
- Informacje dla pracowników szkoły
- Procedury zachowania bezpieczeństwa
- Egzamin ósmoklasisty
- Vulcan szkolenie
- Biblioteka
- Dojazd do szkoły
- Wytyczne MEiN, MZ i GIS dla klas I-III szkół podstawowych
- DYŻURY BIBLIOTECZNE W OKRESIE PANDEMII
- Nadanie imienia szkole
- O szkole
- Pracownicy szkoły
- e-dziennik
-
Samorząd uczniowski
-
Rok szkolny 2013/2014
- Wielkanoc na wesoło
- Spotkanie integracyjne Samorządu Uczniowskiego
- Dzień Misyjny
- Dzień Chłopaka inaczej
- Gra terenowa "Różnica pokoleń = Suma doświadczeń"
- Jak w Piekielnej Kuchni
- Dzień Matki - Marsz dla Rodziny
- Super, mniam, pycha
- Dzień kabaretów
- Kolejna odsłona projektu "Nie ma dziecka bez rodziny"
- Warszaty Jaja Wielkanocne
- Futbal Flagowy
- Szkolny Konkurs Poezji Religijnej
- Dzień Świętości Życia
- Wyjazd na lodowisko członków Samorządu Uczniowskiego
- Święta pukają do drzwi
- Mikołajki szkolne
- Dyskoteka Andrzejkowa
- Spotkanie robocze Samorządu Szkolnego
- Dzień Pozytywnego Emotikona
- Podziękowania od Pary Prezydenckiej
- Rok szkolny 2016/2017
- Rok szkolny 2017/2018
- Rok Szkolny 2018/2019
- Rok szkolny 2019/2020
-
Rok szkolny 2013/2014
- Rada Rodziców
- Organizacja pracy szkoły
- Po szkole
- Zajęcia pozalekcyjne
- Stołówka
- Biblioteka
- Świetlica
- Sport w szkole
- Sukcesy szkolne
- Olimpiady i konkursy
- Projekt: Szkoła Młodych Patriotów
-
Projekt: Nie ma dziecka bez rodziny
- Informacje o projekcie
- Harmonogram projektu
- Dzień Świętości Życia
- Szkolny Konkurs Poezji Religijnej
- Futbal Flagowy
- Kolejna odsłona projektu "Nie ma dziecka bez rodziny"
- Warszaty Jaja Wielkanocne
- Pamiętamy o starszych i samotnych
- Dzień Matki - Marsz dla Rodziny
- Gra terenowa "Różnica pokoleń = Suma doświadczeń"
- Projekty unijne
- Innowacje
- Galeria: zdjęcia i filmy
- Kontakt
- SIS
- Logowanie
- Z kart kalendarza
- Rekrutacja 2021/2022
- Pomoc psychologiczo-pedagogiczna
- Oferta edukacyjna
- Oferta ubezpieczeń NNW dla dzieci
- Projekt kreatywna opolszczyzna
- Projekty unijne
- Fascynujący świat nauki i technologii
Fascynujący świat nauki i technologii
W tym roku szkolnym nasza szkoła przystąpiła do projektu „Fascynujący świat nauki i technologii”.
W projekcie tym biorą udział wszyscy uczniowie szkoły podstawowej. Liderem projektu jest Pani Beata Szumska.
Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz budżetu państwa Priorytet IX.
Projekt zakłada współpracę wielu instytucji w zakresie jego realizacji, m.in. instytucje kultury, ośrodki naukowe, uczelnie wyższe, gospodarstwa edukacyjne. Zaplanowane w projekcie działania są spójne i wprowadzą nową jakość w opolskiej edukacji. Pokażą, że Opolszczyzna ma bogatą ofertę edukacyjną dla dzieci i młodzieży, a szkoły i nauczyciele wykorzystując szerokie spektrum metod nauczania i środków dydaktycznych pozwalają rozwijać uczniom swoje zainteresowania i pasje. Pozwolą one dostosować edukację do możliwości każdego ucznia na miarę XXI w. Działania te będą wsparciem dla nauczycieli w realizacji podstawy programowej I i II etapu edukacyjnego z ukierunkowaniem na rozwój umiejętności kluczowych. W zależności od potrzeb szkoły zajęcia będą przewidywały realizację modułu: matematyczno-przyrodniczego lub humanistycznego; mogą być realizowane w formach interdyscyplinarnych lub bardziej ukierunkowanych (np. matematyka, przyroda, fizyka, j. polski, historia), jak również wybiegać poza ramy przedmiotowe (np. umiejętność uczenia się, kompetencje osobowe i interpersonalne, kreatywność i innowacyjność, twórcze wyrażanie idei, doświadczeń i uczuć).
Działanie I – badania
Przewidujemy przebadanie wszystkich uczniów, narzędziami zakupionymi i nieodpłatnie przekazanymi do każdej szkoły. Badanie ma na celu opracowanie diagnozy i pomocy uczniom w zakresie:
- trudności w pisaniu, czytaniu, rozumieniu
- trudności w uczeniu się matematyki
- potencjału i możliwości humanistyczno-przyrodniczych uczniów
Diagnoza zostanie przeprowadzona przez nauczycieli danej szkoły dwukrotnie: we wrześniu 2013 r. i we wrześniu 2014 r.
Każda szkoła uczestnicząca w projekcie po zakończeniu projektu będzie posiadała profesjonalne programy do diagnozy trudności i predyspozycji uczniów, co w znacznym stopniu usprawni realizację zadań wynikających z rozporządzenia MEN o pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Działanie II – zajęcia pozalekcyjne
Nauczyciele (w oparciu o zaproponowany scenariusz) będą mieli możliwość przekazania swoim uczniom wiedzy i umiejętności w ramach zajęć pozalekcyjnych. Zajęcia mają na celu zainteresowanie uczniów daną dyscypliną nauki i zachęcenie do pogłębiania własnej wiedzy. Proponujemy stosowanie wielu metod aktywizujących. Nowoczesne metody i środki nauczania pozwolą na zaciekawienie uczniów wybranym przedmiotem lub grupą przedmiotów, jak również zauważyć korelację między różnymi dziedzinami życia i nauki.
Zajęcia pozaszkolne – wyjazdy edukacyjne
Działanie III – Regionalne Centrum Nauki i Eksperymentu:
Zajęcia dla wszystkich uczniów odbywać się będą w pracowniach eksperymentalno-doświadczalnych Regionalnego Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu. Są to pracownie wyposażone w przyrządy do doświadczeń m.in. z mechaniki, optyki, astronomii, muzyki, techniki, nowoczesnych technologii, przyrody, do prowadzenia badań powietrza (stacja pogody), wody i zmysłów człowieka. Mają za zadanie pobudzanie uczniów do poznawczego sposobu zdobywania wiedzy.
Działanie IV – zajęcia w instytucjach kultury i gospodarstwach edukacyjnych
Zaplanowane zajęcia realizowane będą w instytucjach kultury (np. kina, teatry, filharmonie, galerie, muzea itp.) oraz w gospodarstwach edukacyjnych z terenu województwa opolskiego.
Działanie V – zajęcia w ośrodkach akademickich
Zajęcia realizowane będą w ośrodkach akademickich dla uczniów z klas IV-VI. Będą uzupełnieniem zajęć w pracowniach eksperymentalnych RCRE. Planuje się cykl 4 wykładów dla grupy uczniów w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych i 1 wykład dla grupy uczniów w zakresie nauk humanistycznych.
Modyfikował: Iwona Gasztych   Data modyfikacji: 29-03-2017 19:39