- Strona główna
- Dokumenty do pobrania dla rodziców
- Pandemia
- Nadanie imienia szkole
- O szkole
- Pracownicy szkoły
- e-dziennik
-
Samorząd uczniowski
-
Rok szkolny 2013/2014
- Wielkanoc na wesoło
- Spotkanie integracyjne Samorządu Uczniowskiego
- Dzień Misyjny
- Dzień Chłopaka inaczej
- Gra terenowa "Różnica pokoleń = Suma doświadczeń"
- Jak w Piekielnej Kuchni
- Dzień Matki - Marsz dla Rodziny
- Super, mniam, pycha
- Dzień kabaretów
- Kolejna odsłona projektu "Nie ma dziecka bez rodziny"
- Warszaty Jaja Wielkanocne
- Futbal Flagowy
- Szkolny Konkurs Poezji Religijnej
- Dzień Świętości Życia
- Wyjazd na lodowisko członków Samorządu Uczniowskiego
- Święta pukają do drzwi
- Mikołajki szkolne
- Dyskoteka Andrzejkowa
- Spotkanie robocze Samorządu Szkolnego
- Dzień Pozytywnego Emotikona
- Podziękowania od Pary Prezydenckiej
- Rok szkolny 2016/2017
- Rok szkolny 2017/2018
- Rok Szkolny 2018/2019
- Rok szkolny 2019/2020
-
Rok szkolny 2013/2014
- Rada Rodziców
- Organizacja pracy szkoły
- Po szkole
- Zajęcia pozalekcyjne
- Stołówka
- Biblioteka
- Świetlica
- Sport w szkole
- Sukcesy szkolne
- Olimpiady i konkursy
- Projekt: Szkoła Młodych Patriotów
-
Projekt: Nie ma dziecka bez rodziny
- Informacje o projekcie
- Harmonogram projektu
- Dzień Świętości Życia
- Szkolny Konkurs Poezji Religijnej
- Futbal Flagowy
- Kolejna odsłona projektu "Nie ma dziecka bez rodziny"
- Warszaty Jaja Wielkanocne
- Pamiętamy o starszych i samotnych
- Dzień Matki - Marsz dla Rodziny
- Gra terenowa "Różnica pokoleń = Suma doświadczeń"
- Projekty unijne
- Innowacje
- Galeria: zdjęcia i filmy
- Kontakt
- SIS
- Logowanie
- Z kart kalendarza
- Rekrutacja 2020/2021
- Pomoc psychologiczo-pedagogiczna
- Oferta edukacyjna
- Oferta ubezpieczeń NNW dla dzieci
Matematyczne Wędrówki - IV edycja
Już po raz czwarty uczniowie z klas IV i V szkoły podstawowej spotkali się w Zespole Szkół w Czarnowąsach, aby wziąć udział w konkursie matematycznym pt. „Matematyczne Wędrówki”. Niektórzy z nich startowali w nim kolejny raz, a debiutanci obiecali, że za rok do nas powrócą. Do konkursu stanęło 11 dwuosobowych drużyn złożonych z ucznia i uczennicy klasy IV i V szkoły podstawowej. Drużyny przyjechały z PSP nr2 Opole, PSP nr20 Opole, PSP nr15 Opole, PSP Dąbrowa, PSP Krynica, PSP Sławice, PSP Chróścice, PSP nr5 Opole, PSP nr1 Dobrzeń Wielki , PSP nr21 Opole i ZS w Czarnowąsach.
Każda z drużyn musiała zmierzyć się z dziesięcioma zadaniami, których rozwiązanie wymagało od nich dobrej znajomości matematyki, ale nie tylko. W tym roku po raz pierwszy drużyny musiały napisać opowiadanie na temat: „Jak wyglądałby świat, gdyby liczby przestały istnieć?”. Ponadto uczestnicy musieli napisać dyktando matematyczne, ułożyć figury z wykorzystaniem tangramu, rozdzielić złowione ryby i zebrane kwiaty według ustalonych kryteriów. Jak co roku rozwiązywali zadania z wykorzystaniem multimedialnych programów matematycznych. Ponadto musieli uzupełnić magiczne kwadraty i odpowiedzieć na pytania na temat historii liczby zero. Zadania te opracowują nauczyciele matematyki z Zespołu Szkół w Czarnowąsach. Są nimi pani Joanna Świercz – pomysłodawca i organizator konkursu oraz pani Halina Wosch.
Najlepsza drużyna uzyskała 95 punktów na 100 możliwych do zdobycia. Pierwsze miejsce zajęli Paulina Długosz i Adam Pogrzeba z PSP w Brynicy. Kolejne miejsca zdobyli Mateusz Bartela i Emilia Nowosielska z PSP nr 2 w Opolu oraz Michał Sobol i Aneta Buda z PSP nr 21 w Opolu.
Przeprowadzenie konkursu nie byłoby możliwe bez pomocy kilkunastu osób i kilku instytucji, którym chciałabym w tym miejscu podziękować. Jako pierwszych chciałabym wymienić uczniów klasy IB gimnazjum z ZS w Czarnowąsach, którzy pełnili rolę sędziów w każdym z dziesięciu zadań. Ponadto pracowali przy rejestracji uczestników, w bufecie i przygotowali pomieszczenia, w których odbył się konkurs. Ponadto dziękuję władzom Klubu Sportowego LZS Swornica za udostępnienie pomieszczeń.
Każdy z uczestników konkursu otrzymuje nagrody. Nie byłoby to możliwe bez wsparcia władz Gminy Dobrzeń Wielki, wydawnictwa NOWIK z Opola, wydawnictwo GWO z Gdańska i dyrekcji ZS w Czarnowąsach.
Już dzisiaj zapraszam serdecznie w przyszłym roku na piątą edycję „Matematycznych Wędrówek”.
EWALUACJA
Na pytania ankiety odpowiedzieli wszyscy uczniowie uczestniczący w IV edycji konkursu oraz 7 spośród 11 nauczycieli opiekunów Oto jej wyniki
Uczestnicy
Czy konkurs Ci się podobał 5,45
Panującą atmosferę 5,22
Przygotowanie konkursu 5,68
Sposób tłumaczenia przez starszych uczniów 5,45
Które zadanie najbardziej Ci się podobało zad nr 10 i 5
Które zadanie najmniej Ci się podobało zad nr 1 i 9
Które zadanie było dla Ciebie najłatwiejsze? zad nr 5 i 6
Które zadanie było dla Ciebie najtrudniejsze zad nr 1
Czy chciałbyś, aby taki konkurs odbył się ponownie w przyszłym roku 100% - TAK
Opiekunowie
Czy konkurs Ci się podobał? 5,85
Panującą atmosferę 5,85
Przygotowanie konkursu 5,85
Czy uważa Pan/Pani, że konkurs powinien odbywać się nadal? 100% - TAK
ZADANIA
Zachęcamy do zapoznania się z treścią poszczególnych zadań konkursowych
1. Kolejność
2. Historia liczby zero
3. Dziwne Kwadraty
4. Kwiaty
5. Zadanie przy komputerze - Pochodziło z płyty CD dołączonej do książki Matematyka wokół nas klasa 4
6. Słownik
7. Wypracowanie
8. Dyktando matematyczne - Należało ułożyć 10 czwórek. Każda z czwórek składała się z elementu przedstawiającego ułamek :
- w postaci dziesiętnej
- jako liczbę mieszaną
- jako ułamek niewłaściwy
- zaznaczony na osi liczbowej
9. Tangram
10. Wędkowanie
PDFMatematyczne Wędrówki zadania IV edycja zadanie 1.pdf
PDFMatematyczne Wędrówki zadania IV edycja zadanie 2.pdf
PDFMatematyczne Wędrówki zadania IV edycja zadanie 3.pdf
PDFMatematyczne Wędrówki zadania IV edycja zadanie 4.pdf
PDFMatematyczne Wędrówki zadania IV edycja zadanie 6.pdf
Modyfikował: Administrator strony   Data modyfikacji: 21-10-2013 22:03