- Strona główna
- Dokumenty do pobrania dla rodziców
-
Pandemia
- Procedury - styczeń 2021
- Procedury - wrzesień 2020
- informacje MEN dla rodziców i nauczycieli
- zajęcia świetlicowe
- Konsultacje
- Rewalidacje
- Informacje dla pracowników szkoły
- Procedury zachowania bezpieczeństwa
- Egzamin ósmoklasisty
- Vulcan szkolenie
- Biblioteka
- Dojazd do szkoły
- Wytyczne MEiN, MZ i GIS dla klas I-III szkół podstawowych
- Nadanie imienia szkole
- O szkole
- Pracownicy szkoły
- e-dziennik
-
Samorząd uczniowski
-
Rok szkolny 2013/2014
- Wielkanoc na wesoło
- Spotkanie integracyjne Samorządu Uczniowskiego
- Dzień Misyjny
- Dzień Chłopaka inaczej
- Gra terenowa "Różnica pokoleń = Suma doświadczeń"
- Jak w Piekielnej Kuchni
- Dzień Matki - Marsz dla Rodziny
- Super, mniam, pycha
- Dzień kabaretów
- Kolejna odsłona projektu "Nie ma dziecka bez rodziny"
- Warszaty Jaja Wielkanocne
- Futbal Flagowy
- Szkolny Konkurs Poezji Religijnej
- Dzień Świętości Życia
- Wyjazd na lodowisko członków Samorządu Uczniowskiego
- Święta pukają do drzwi
- Mikołajki szkolne
- Dyskoteka Andrzejkowa
- Spotkanie robocze Samorządu Szkolnego
- Dzień Pozytywnego Emotikona
- Podziękowania od Pary Prezydenckiej
- Rok szkolny 2016/2017
- Rok szkolny 2017/2018
- Rok Szkolny 2018/2019
- Rok szkolny 2019/2020
-
Rok szkolny 2013/2014
- Rada Rodziców
- Organizacja pracy szkoły
- Po szkole
- Zajęcia pozalekcyjne
- Stołówka
- Biblioteka
- Świetlica
- Sport w szkole
- Sukcesy szkolne
- Olimpiady i konkursy
- Projekt: Szkoła Młodych Patriotów
-
Projekt: Nie ma dziecka bez rodziny
- Informacje o projekcie
- Harmonogram projektu
- Dzień Świętości Życia
- Szkolny Konkurs Poezji Religijnej
- Futbal Flagowy
- Kolejna odsłona projektu "Nie ma dziecka bez rodziny"
- Warszaty Jaja Wielkanocne
- Pamiętamy o starszych i samotnych
- Dzień Matki - Marsz dla Rodziny
- Gra terenowa "Różnica pokoleń = Suma doświadczeń"
- Projekty unijne
- Innowacje
- Galeria: zdjęcia i filmy
- Kontakt
- SIS
- Logowanie
- Z kart kalendarza
- Rekrutacja 2020/2021
- Pomoc psychologiczo-pedagogiczna
- Oferta edukacyjna
- Oferta ubezpieczeń NNW dla dzieci
Mała Grupa Teatralna z Językiem Niemieckim
Głównym założeniem tej innowacji było utworzenie w klasach I-III szkoły podstawowej Małej Grupy Teatralnej, która będzie realizowała formy teatralne w języku niemieckim i przedstawiała je na forum szkoły. W nauczaniu na etapie wczesnoszkolnym ważną rolę odgrywa chęć uczniów do zabawy w odgrywanie ról. Uczniowie w klasach I–III szkoły podstawowej są bardzo wrażliwi nie tylko na słowo mówione, ale przede wszystkim na śpiewanie, uczenie się na pamięć wierszyków, odgrywanie scenek, chętnie opowiadają o tym, co się znajduje na ilustracjach. Na wczesnym etapie poznawania języka obcego bardzo pomocna jest na zajęciach forma dramy, uczniowie bardzo swobodnie wcielają się w odgrywane przez siebie postaci. Ta innowacja daje szansę młodszym uczniom na przeżycie przygody, która łączy ze sobą elementy teatru i języka niemieckiego. Innowacja „Theater – AG: Mała grupa teatralna z językiem niemieckim” jest odpowiedzią na naturalną potrzebę twórczej aktywności uczniów i w atrakcyjny sposób umożliwia realizację programu szkolnego przy ich zróżnicowanym poziomie. Podczas zabawy w teatr dzieci uczą się niepostrzeżenie języka niemieckiego i poszerzają swoje umiejętności komunikacji w języku niemieckim oraz słownik poprzez powtarzanie słów i zwrotów. Ponieważ większość uczniów w naszej szkole uczy się języka niemieckiego jako języka mniejszości narodowej, mają oni okazję poznawać i prezentować teksty okolicznościowe na poszczególne święta. Uczniowie mają okazję do ciągłego obcowania z językiem niemieckim odgrywając rolę, prowadząc dialogi, naśladując rzeczywiste sytuacje, bawiąc się w naśladowanie innych. Podczas trwania tej innowacji uczniowie przygotowali mini formy teatralne w języku niemieckim, np.: „Babysitter im Froschland”, piosenki i recytację, np.: występ podczas Międzynarodowego Koncertu Kolęd. Język niemiecki jest również stosowany podczas ćwiczeń na zajęciach. Dodatkową przyczyną wprowadzenia innowacji oprócz nauki języka są dodatkowe umiejętności, które uczniowie nabywają biorąc udział w grupie teatralnej. Mali uczestnicy: poznają lepiej otaczających ich świat; pracując z tekstem, uczą się go analizować; rozwijają pamięć logiczną i twórczą wyobraźnię; kształcą wyrazistą mowę; stają się wrażliwsi; uczą się rozpoznawać i opisywać stany uczuciowe; poznają język ciała; integrują się z grupą; uczą się współdziałania. Ponadto przygotowując się do występów biorą udział w przygotowaniu dekoracji, strojów, zaproszeń, a także uczą się zachowania w instytucjach kultury takich jak teatr. Grupa teatralna ma w założeniu wspierać ogólny, harmonijny rozwój dzieci ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji w języku niemieckim oraz rozwijać ich kreatywność i poczucie estetyki.
Anna Nowarska
Modyfikował: Iwona Gasztych   Data modyfikacji: 30-03-2017 21:09