- Strona główna
- Dokumenty do pobrania dla rodziców
-
Pandemia
- Procedury - styczeń 2021
- Procedury - wrzesień 2020
- informacje MEN dla rodziców i nauczycieli
- zajęcia świetlicowe
- Konsultacje
- Rewalidacje
- Informacje dla pracowników szkoły
- Procedury zachowania bezpieczeństwa
- Egzamin ósmoklasisty
- Vulcan szkolenie
- Biblioteka
- Dojazd do szkoły
- Wytyczne MEiN, MZ i GIS dla klas I-III szkół podstawowych
- DYŻURY BIBLIOTECZNE W OKRESIE PANDEMII
- Nadanie imienia szkole
- O szkole
- Pracownicy szkoły
- e-dziennik
-
Samorząd uczniowski
-
Rok szkolny 2013/2014
- Wielkanoc na wesoło
- Spotkanie integracyjne Samorządu Uczniowskiego
- Dzień Misyjny
- Dzień Chłopaka inaczej
- Gra terenowa "Różnica pokoleń = Suma doświadczeń"
- Jak w Piekielnej Kuchni
- Dzień Matki - Marsz dla Rodziny
- Super, mniam, pycha
- Dzień kabaretów
- Kolejna odsłona projektu "Nie ma dziecka bez rodziny"
- Warszaty Jaja Wielkanocne
- Futbal Flagowy
- Szkolny Konkurs Poezji Religijnej
- Dzień Świętości Życia
- Wyjazd na lodowisko członków Samorządu Uczniowskiego
- Święta pukają do drzwi
- Mikołajki szkolne
- Dyskoteka Andrzejkowa
- Spotkanie robocze Samorządu Szkolnego
- Dzień Pozytywnego Emotikona
- Podziękowania od Pary Prezydenckiej
- Rok szkolny 2016/2017
- Rok szkolny 2017/2018
- Rok Szkolny 2018/2019
- Rok szkolny 2019/2020
-
Rok szkolny 2013/2014
- Rada Rodziców
- Organizacja pracy szkoły
- Po szkole
- Zajęcia pozalekcyjne
- Stołówka
- Biblioteka
- Świetlica
- Sport w szkole
- Sukcesy szkolne
- Olimpiady i konkursy
- Projekt: Szkoła Młodych Patriotów
-
Projekt: Nie ma dziecka bez rodziny
- Informacje o projekcie
- Harmonogram projektu
- Dzień Świętości Życia
- Szkolny Konkurs Poezji Religijnej
- Futbal Flagowy
- Kolejna odsłona projektu "Nie ma dziecka bez rodziny"
- Warszaty Jaja Wielkanocne
- Pamiętamy o starszych i samotnych
- Dzień Matki - Marsz dla Rodziny
- Gra terenowa "Różnica pokoleń = Suma doświadczeń"
- Projekty unijne
- Innowacje
- Galeria: zdjęcia i filmy
- Kontakt
- SIS
- Logowanie
- Z kart kalendarza
- Rekrutacja 2021/2022
- Pomoc psychologiczo-pedagogiczna
- Oferta edukacyjna
- Oferta ubezpieczeń NNW dla dzieci
- Projekt kreatywna opolszczyzna
Zajęcia projektowe w Filharmonii Opolskiej
We wtorek, 6.03.2018 r., klasa 2b gimnazjum gościła w Filharmonii Opolskiej na zajęciach muzycznych. Wyjazd został zorganizowany w ramach projektu edukacyjnego „Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki” finansowanego z funduszy Unii Europejskiej.
Pierwsza część spotkania dotyczyła powiązań pomiędzy muzyką a innymi przedmiotami szkolnymi. Najwięcej wspólnych cech edukacja muzyczna ma z matematyką. Uczniowie rozwiązywali zadania w formie krzyżówki Sudoku, a także obliczali wyniki działań matematycznych, zapisanych symbolami muzycznymi. Następnie odbyły się zajęcia ruchowe nastawione na ekspresję twórczą młodzieży. Należało wyrazić ruchem różne emocje: radość, zdenerwowanie, pośpiech oraz powtórzyć frazy rytmiczne w kręgu, co wymagało koncentracji i wzajemnej współpracy pomiędzy uczestnikami zabawy.
Trzecia część spotkania to poznawanie i tworzenie instrumentów muzycznych z różnych materiałów wykorzystywanych w codziennym życiu. Pod kierunkiem gitarzysty, pana Andrzeja, można było spróbować swoich sił w grze na instrumentach strunowych i dętych oraz dowiedzieć się, jak wykorzystać przedmioty wokół nas do tworzenia muzyki. Dla pasjonatów techniki przygotowano spotkanie z akustykiem, który w profesjonalny, ale niezwykle przystępny sposób objaśniał tajniki organizowania koncertów plenerowych. Pokazał jak nagłaśnia się taki koncert, by słyszeli go widzowie w różnych częściach amfiteatru. Zaprezentował działanie miksera dźwięku i różnych mikrofonów. Finałem zajęć był koncert na wielkiej sali w filharmonii, którym dyrygowali nasi uczniowie.
Młodzież z niezwykłym zaangażowaniem podejmowała się kolejnych zadań, szczególnie że realizatorzy projektu entuzjastycznie prezentowali swoje propozycje i zachęcali do czynnego udziału. Wszystkim nam wizyta w filharmonii przyniosła wiele radości. Uczniowie klasy 2b wykazali się wiedzą muzyczną i wysoką kulturą osobistą. Najmniej problemów z muzycznymi wyzwaniami mieli Filip Hornik i Daniela Kandziora, gdyż obydwoje są absolwentami szkół muzycznych, a na co dzień grają na skrzypcach i pianinie.
Gratulujemy młodzieży otwartości i twórczej, kreatywnej postawy.