Regulamin korzystania z kont w usłudze G Suite dla Szkół i Uczelni przez uczniów
Regulamin korzystania z kont w usłudze G Suite dla Szkół i Uczelni
przez uczniów
Publicznej Szkoły Podstawowej nr 31 w Opolu
§ 1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa w szczególności:
- zasady przyznania i korzystania z konta w usłudze G Suite dla Szkół i Uczelni przez uczniów.
- uprawnienia dyrektora oraz szkolnego administratora dotyczące kont w usłudze G Suite dla Szkół i Uczelni,
- postanowienia końcowe
- Usługa G Suite dla Szkół i Uczelni to zintegrowane rozwiązanie do współpracy zdalnej pomiędzy uczniami oraz nauczycielami i uczniami.
- Administratorem danych osobowych jest administrator konta hostingowego powiązanego z domeną sp31.opole.pl.
- Użytkowanie przez uczniów konta w usługach G Suite dla Szkół i Uczelni wiąże się z akceptacją Warunków korzystania z usługi Google oraz Polityki prywatności Google (https://support.google.com/a/answer/6356441?hl=pl, ttps://www.google.com/a/help/intl/pl/users/privacy.html, https://support.google.com/a/answer/139019?hl=pl#howsecure&scanning&ads&monitor&COPPA&FERPA&Myanmar&)
§ 2 Zasady tworzenia i usuwania kont w usłudze G Suite dla Szkół i Uczelni
- Konta w usłudze G Suite dla Szkół i Uczelni tworzone będą według wzorca:
imie.nazwisko@sp31.opole.pl,
z wykorzystaniem liter alfabetu łacińskiego.
- W przypadku powtórzenia się nazwy użytkownika, na jej końcu dodawana będzie kolejna liczba naturalna.
- Uczeń Publicznej Szkoły Podstawowej nr 31 w Opolu dostęp do konta w usłudze G Suite dla Szkół i Uczelni otrzymuje od klasy pierwszej do końca czasu edukacji w szkole.
- Użytkowanie konta przez ucznia w usłudze G Suite dla Szkół i Uczelni wiąże się z:
- wyrażeniem zgody rodziców (prawnych opiekunów) ucznia na założenie i używanie konta w usłudze G Suite dla Szkół i Uczelni - załącznik nr 1
- pisemną akceptacją postanowień niniejszego regulaminu przez ucznia – załącznik nr 1.
- Konta utworzone w usłudze G Suite dla Szkół i Uczelni oraz powiązane z nimi dane (w tym dokumenty, materiały itp.) będą usuwane po zakończeniu edukacji ucznia w szkole.
- Osobę zarządzającą kontami uczniów, zwaną dalej szkolnym administratorem usługi G Suite dla Szkół i Uczelni, wyznacza dyrektor szkoły. Administrator przekazuje uczniom szczegóły dotyczące pierwszego logowania oraz hasła startowe.
- Wychowawcy klas czwartych są zobowiązani do zapoznania uczniów z niniejszym regulaminem po założeniu kont uczniom.
- Z każdym kontem uczniowskim powiązane jest konto rodzica, na które otrzymywać on będzie informacje związane z postępami ucznia według zasad ustalanych indywidualnie przez poszczególnych nauczycieli.
§ 3 Zasady korzystania z usługi G Suite dla Szkół i Uczelni przez uczniów
- Konto w usłudze G Suite dla Szkół i Uczelni może być wykorzystywane przez ucznia wyłącznie w celu:
- realizacji wymagań podstawy programowej kształcenia ogólnego
- wewnątrzszkolnej komunikacji za pomocą poczty elektronicznej czy grup dyskusyjnych pomiędzy uczniami, a uczniami i nauczycielami,
- Użytkownik zobowiązuje się do wykorzystywania konta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, normami społecznymi i obyczajowymi, postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz zasadami netykiety, a w szczególności do:
- działania w sposób nienaruszający praw innych użytkowników (takich jak prawo do ochrony prywatności i wizerunku),
- nierozsyłania z konta niechcianej przez innych użytkowników korespondencji (spamu),
- nieużywania konta usługi do nielegalnego udostępniania plików,
- nieprzenoszenia na osoby trzecie prawa do korzystania z konta.
- Przy pierwszym logowaniu do konta uczeń zobowiązany jest do zmiany hasła
- W razie utraty możliwości logowania się do usług Google Suite należy bezzwłocznie powiadomić o tym szkolnego administratora lub dyrektora szkoły.
§ 4 Uprawnienia dyrektora oraz szkolnego administratora dotyczące kont w usłudze G Suite dla Szkół i Uczelni
- Z uwagi na konieczność zapewnienia ochrony interesu i bezpieczeństwa szkoły dyrektor i szkolny administrator zastrzegają sobie prawo kontroli i wglądu we wszystkie działania związane z użytkowaniem przez uczniów kont w usłudze G Suite dla Szkół i Uczelni.
- Kontrola odbywa się z poszanowaniem prawa do prywatności i ochrony danych.
- Dyrektor ma również prawo do kontroli przestrzegania zasad korzystania z kont określonych w niniejszym Regulaminie.
§ 5 Postanowienia końcowe
- Szkoła zastrzega sobie prawo do:
- zmian postanowień niniejszego Regulaminu,
- usuwania kont uczniów, którzy przestają być uczniami szkoły w terminie do dwóch miesięcy od zakończenia zajęć edukacyjnych,
- zablokowania kont uczniów w przypadkach wykorzystania ich w sposób niezgodny z przeznaczeniem lub sprzeczny z szeroko rozumianym interesem szkoły, w szczególności może to dotyczyć:
- zachowań naruszających zasady wymienione w niniejszym Regulaminie,
- zachowań naruszających inne zasady i regulaminy użytkowania sieci komputerowych szkoły,
- naruszania ogólnie przyjętych zasady współistnienia użytkowników sieci Internet.