Organizacja roku szkolnego 2020/2021
Szanowni Państwo, Rodzice Uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej nr 31 im. UNICEF w Opolu.
W związku utrzymującym się zagrożeniem epidemicznym w nowym roku szkolnym 2020/2021 w szkole zostaną wprowadzone zmiany, mające na celu zadbanie o bezpieczeństwo dzieci.
- Rozpoczęcie roku szkolnego odbędzie się 1 września i zorganizowane zostanie w następujący sposób:
- uczniowie klas pierwszych spotkają się z wychowawcami i dyrektorem na placu apelowym przed szkołą zgodnie z następującym planem :
- klasa 1awychowawca Pani Ewa Knapik o godzinie 9.00
- klasa 1b wychowawca Pani Marta Masiukiewicz o godzinie 10.00
- klasa 1c wychowawca Pani Urszula Służewska o godzinie 11.00
Dzieci będą pasowane na uczniów i złożąślubowanie. Zostaną Państwu także przekazane informacje dotyczące organizacji pracy szkoły . Lista uczniów uwzględniająca przydział do klas będzie podana w poniedziałek24 sierpnia.
Prosimy rodziców o przygotowanie dla dzieci rogów obfitości. Wręczy je Dyrektor Szkoły na placu apelowym po ślubowaniu. Ze względu na konieczność zachowania dystansu spotkania rodziców z wychowawcami odbędą się na stołówce szkolnej. Osoby dorosłe muszą mieć maski. Po spotkaniu w stołówce dzieci z wychowawcą przejdą do swoich sallekcyjnych.
Bardzo prosimy rodziców uczniów klas I o informację (telefon do sekretariatu) czy dzieci mieszkające w Borkach i Świerklach będą korzystaćz dojazdu autobusem szkolnym. Konieczny jest wówczas zakup biletu miesięcznego, którego dokonuje rodzic, biorąc fakturę na swoje dane . Szkoła zwraca zapłaconą kwotę po otrzymaniu dokumentu.
- Uczniowie pozostałych klas od II do VIII spotkają się w przydzielonych salach lekcyjnych ze swoimi wychowawcami o godzinie 8.00
Przydział sal przedstawia się następująco:
klasy I-III
klasa Ia- 202
klasa Ib- 103
klasa Ic – 2
klasa IIa -102
klasa IIb- 203
klasa IIc - 1
klasa IIIa -101
klasa IIIb -104
klasy IV- VIII
klasa IV a -102
klasa IVb -206
klasa Va -104
klasa VIa -109
klasa VIb -213
klasa VIc -205
klasa VIIa -209
klasa VIIb -106
klasa VIIc – 204
klasa VIIIa-107
klasa VIIIb -202
klasa VIIIc -203
dzieci będą wychodzić tylko na lekcje informatyki i wychowania fizycznego
-ze względna na konieczność ograniczenia kontaktów zajęcia z wychowania fizycznego obejmować będą głównie gimnastykę ogólnorozwojową z wyłączeniem gier zespołowych
-uczniowie przynoszą własne przybory szkolne i materiały do zajęć, których nie mogą sobie pożyczać, dlatego też lekcje techniki będą przede wszystkim dotyczyć bezpieczeństwa ruchu drogowego i karty rowerowej,
- Ograniczenie czasu pracy świetlicy
- świetlica czynna będzie od 6.45 do 16.00 . Bardzo proszę rodziców, którzy mają możliwość zabezpieczenia opieki swoim dzieciom żeby wyjątkowo w tym roku szkolnym zrezygnowali ze świetlicy.
3. Wykaz lekcji i przerw:
- 7.55 – 8.40
5 min przerwa
- 8.45 – 9.30
10 min przerwa
- 9.40 – 10.25
10 min przerwa
- 10.35 – 11.20
15 min przerwa obiadowa
- 11.35 – 12.20
15 min przerwa obiadowa
- 12.35 – 13.20
15 min przerwa obiadowa
- 13.35 – 14.20
15 min przerwa obiadowa
- 14.35 – 15.20
4. Toalety
Uczniowie poszczególnych klas będą mieć wyznaczone toalety i mają obowiązek korzystać z nich zgodnie z przydziałem.
5. Szatnia
By uniknąć gromadzenia się dzieci , w bieżącym roku szkolnym nie będziemy korzystać z szatni. Uczniowie będą wieszać kurtki na oparciu krzeseł . Obuwie zmienne obowiązywać będzie tylko na zajęciach wychowania fizycznego.
6. Szafki
Aby uniknąć gromadzenia się uczniów na korytarzu szafki szkolne zostaną wyłączone z użytkowania. Dzieci będą mogły korzystać wyłącznie z szafek znajdujących się w ich sali lekcyjnej
7. Biblioteka
Każda klasa będzie mieć wyznaczony termin korzystania z biblioteki . Dzieci będą przychodzić wypożyczać książki w czasie lekcji z nauczycielem wychowawcą lub polonistą.
6. Obiady
Bardzo proszę by Państwo rozważyli potrzebę korzystania z obiadów. Chcielibyśmy ograniczyć ilość wydawanych posiłków, gdyż dzieci nie mogą same stać w kolejce i odbierać talerzy, muszą być obsłużone przez panie kucharki. W związku z tym funkcjonować będzie dodatkowa przerwa obiadowa. Dożywianie ruszy od 14 września . Prosimy o zaktualizowanie złożonych deklaracji obiadowych.
7 . Podręczniki
Zajęcia z religii oraz języka niemieckiego jako języka mniejszości narodowej organizowane są na podstawie deklaracji złożonych przez rodziców . Zakupu podręczników do tych przedmiotów należy dokonać we własnym zakresie . Pierwotnie na stronie internetowej widniała informacja, ze podręczniki do niemieckiego będzie można kupić w szkole . Jednakże epidemia wyklucza taką możliwość. Prosimy o indywidualne dokonanie zakupu książek . Wykaz znajduje się na stronie internetowej szkoły. Pozostałe książki i ćwiczenia uczniowie otrzymają bezpłatnie w ramach dotacji.
- Dokumenty związane z pandemią
Wychowawcy klas przekażą dzieciom oświadczenie o zasadach funkcjonowania szkoły w stanie zagrożenia epidemicznego. Bardzo prosimy o zapoznanie się z nim, podpisanie i przekazanie wychowawcom.
Bardzo prosimy o systematyczne sprawdzanie informacji zamieszczanych stronie szkoły w zakładce Pandemia oraz na e-dzienniku
Z poważaniem
Ewa Drop
Dyrektor Szkoły