Zespół nauczycieli terapeutów
Rewalidacja
odnosi się do całokształtu działań:
- wychowawczych,
- dydaktycznych,
- terapeutycznych,
podejmowanych na rzecz ucznia z niepełnosprawnością.
Prowadząc rewalidację, zmierzamy do jak największego usamodzielnienia ucznia i możliwie pełnego jego uczestnictwa w społeczeństwie. Cel ten możemy osiągnąć poprzez:
- rozwijanie mocnych stron dziecka i wykorzystywanie ich jako bazę do dalszej pracy,
- maksymalne usprawnianie najsilniejszych funkcji,
- korygowanie stwierdzonych zaburzeń,
- dynamizowanie rozwoju poprzez wykorzystywanie naturalnych sytuacji i aranżowanie przestrzeni do nabywania, rozwijania i ćwiczenia umiejętności.
Zajęcia logopedyczne
skierowane są dla uczniów, którzy posiadają zaburzenia komunikacji językowej i powodują one trudności w nauce czytania i pisania. W ramach zajęć logopedycznych dzieci wykonują liczne ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, głosowe, rozwijające pamięć, analizę i syntezę wzrokowo-słuchową.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznawaniu jego możliwości psychofizycznych i czynników środowiskowych wpływających na jego funkcjonowanie w szkole.
Zajęcia wyrównawcze
wspierają uczniów mających trudności w nauce, które wynikają z realizowanej podstawy programowej.
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
pomagają uczniowi przyswoić wiedzę i przezwyciężyć konkretne kłopoty w szkole, ale także budują jego poczucie własnej wartości.