Lapbook na lekcji języka polskiego
Lapbook na lekcji języka polskiego
Klasa V b na lekcjach języka polskiego pracuje różnymi metodami aktywnymi.
Tym razem uczniowie podczas omawiania lektury F. Molnar pt. "Chłopcy z Placu Broni" mieli za zadanie wykonanie lapbooka.
Lapbook to książka, którą uczniowie tworzą samodzielnie, umieszczając w niej różne materiały, takie jak: teksty, rysunki, cytaty, schematy czy notatki. Jest to świetny sposób na urozmaicenie lekcji i rozwijanie kreatywności uczniów. Taka metoda pozwala na utrwalenie wiedzy, która angażuje uczniów w proces nauki poprzez tworzenie własnoręcznie przygotowanych materiałów edukacyjnych.
W ten sposób uczniowie pogłębili znajomości lektury i aktywne zaangażowali się proces nauki oraz lepiej zrozumieli główne wątki, bohaterów, motywy, a także rozwijali umiejętność analizy literackiej w sposób twórczy i interaktywny.
Na zakończenie każda grupa miała możliwość prezentacji swoich prac, wypowiedzenia się na określony temat, opowiadając o swoich spostrzeżeniach i przemyśleniach dotyczących lektury.
Takie podejście do omawiania lektury w formie lapbooka nie tylko pomaga uczniom lepiej zrozumieć i zapamiętać treść książki, ale także rozwija ich kreatywność i umiejętności analityczne.
Lapbook na lekcji języka polskiego